Procesoptimering er et vidt begreb. Det handler i bund og grund om at smide den måde, I gør tingene på under et forstørrelsesglas. Derfra kan vi analysere på, hvor og hvorfor der opstår problemer, der enten kan være til gene for kunder eller for de interne arbejdsgange.
Procesoptimering handler om at minimere ressourcespild, og om at optimere arbejdsgange. Arbejdsgange er selvfølgelig et vidt begreb, og procesoptimering kan dække alt fra ordrehåndtering og klagebehandling til udbudsprocesser og on-boarding af nye medarbejdere.
Fælles for alle arbejdsgange er, at de kan optimeres så de interne ressourcer udnyttes bedre og eksterne modtagere kommer hurtigere og mere effektivt gennem jeres kanaler.
Der er, som regel, en (god) grund til, at I gør tingene, som I gør. Historik er oftest det stærkeste argument. Men er det godt nok?
Det korte svar er selvfølgelig: NEJ. Det er muligvis lettest blot at fortsætte som I plejer, men har I den mindste mistanke om, at det kan gøres smartere, er det tid til at stoppe op og reflektere. Både for medarbejdernes skyld, for kundernes og for jeres bundlinje. Nogle gange skal der ikke store ændringer til før en proces forbedres markant. Store som små er de ekstremt vigtige for, at din virksomhed kan forblive konkurrencedygtige.
Lad os hjælpe jer med processer, der kan optimeres til glæde for kunder, medarbejdere og bundlinje.
PROCESOPTIMERING
Alle processer kan optimeres, men de mest oplagte vi kaster os over er:
Copyright © Alle rettigheder forbeholdes